Asertivna komunikacija je vid komunikacije koja nam omogućava da izrazimo svoje mišljenje na direktan, otvoren i socijalno adekvatan način a da pri tom ne ugrozimo prava druge osobe.
Asertivni trening je namenjen onima koji žele da poboljšaju svoje komunikacijske veštine kako u privatnom tako i u poslovnom okruženju, onima koji ne umeju da kažu „ne“ i izraze svoju ljutnju na zdrav način, onima koji su preterano pristojni i dopuštaju da ih drugi iskorišćavaju i svima koji žele da nauče kako da upravljaju svojim emocijama.
Kako ćemo prepoznati asertivnu osobu?
- Govori jasno i samopouzdano
- Bez okolišanja ume da izrazi svoje mišljenje i da preuzme odgovornost za svoj stav
- Poštuje stavove drugih iako ne mora da se slaže sa njima
- Prihvata konstruktivne kritike odbacujući one koje su manipulativne i omalovažavajuće
- Zna da uputi kritiku drugima na način koji ne izaziva neprijatnost i frustraciju
- Zna da pomogne drugima, ako je to zatraženo od nje ali je ne prati osećanje krivice kada nekog odbije
- U kontaktu je sa sopstvenim emocijama
- Nema problem da prihvati svoje greške i poraz
- Cilj asertivnog treninga je da poveća stepen samopoštovanja, odgovornosti i poverenja u sebe i druge, da pospeši konstruktivno rešavanje konflikta i bolju komunikaciju sa drugima a samim tim bolje međuljudske odnose.
Teme koje se obrađuju na treningu:
- Stilovi komunikacije: razlike između pasivnog, agresivnog i asertivnog ponašanja.
- Zablude o asertivnosti
- Asertivna prava u komunikaciji;
- Model ABC – iracionalna uverenja koja nas sprečavaju da se ponašamo asertivno
- Stilovi asertivne komunikacije
- Kako izbeći manipulaciju
- Asertivno upućivanje i prihvatanje kritike;
- Šta je konflikt i kako ga konstruktivno rešiti?
- Asertivno prihvatanje pohvala
Trening se odvija u malim grupama u formi radionica gde je osnovno težište stavljeno na praktičnom učenju veština kroz demonstraciju asertivnog ponašanja, igranje uloga, modeliranje, diskusije kao i zadavanje domaćih zadataka za vežbanje kod kuće.
< ZAKAŽITE TRENING >